Pyörällä päästään

Jokohan meidän kahden hengen taloudessa on tarpeeksi pyöriä?

Seinän vieressä nojailee uusin tulokas, Wheelerin maastomönkijä. Sitä pitää vielä vähän säätää. Esim. etuvaihtajalla ei tee miust mitään. Turhaa kuollutta painoa vainen on se. Kamalan jäykkä alumiinirunko siinä on, mikä ei oo välttämättä hyvä asia. Toisaalta se ei paina juuri mitään, mikä taas päinvastoin on.

Etummaisena huokuu parhauttaan toi mun rasvattu salama a.k.a Cresent. Näyttää jonkun silmään saletisti karulta ruosteläiskineen kaikkineen, mutta se on niin tikissä kunnossa ettei mulla ole koskaan kuunaan ollut parempaa pyörää ikinä. Tämän jos rosvo veisi, niin itku tulisi.

Tuon naisten helkaman fiksasin frendin naiselle. Ihan tikissä kunnossa, mutta makasi hyljättynä pyöräkellarissamme, josta pelastin sen kaatopaikkakohtalolta. Rälläkkää lukkoon, rasvaa ketjuihin ja ilmaa renkaisiin. Bueno järkipyörä puutteelliselle.

Sen takana möllöttää Mustaleskeni. Itse kasattu kruiseri. 7-vaihteinen napa perässä.
Raskas kuin synti, mutta kuinka pehmeää kyytiä se tarjoaakaan. Vauhti ei päätä huimaa, kun tämä on alla, mutta on tällä vedetty kepeästi suvisaaristoon ja takaisin.

Seuraavana telineessä köllii vaimolle viritetty Bianchi. (Mitäs meni kehumaan, että moinen olisi nätti. Sai semmoisen jo seuraavaksi päiväksi :) Että jos ihan kuntoilumielessä tahi kiireessä eksyy maantielle, niin tämäpä lähtee silloin alle. Uusia gummeja on se tosin vainaa. Nykyisillä ei oikein uskaltauduta mukulakivetykselle, sorasta puhumattakaan.

Sen takana nukkuu Vaimon Cruiseri. Pitkälti itse kasattu sekin. Viimeisin tuunaus oli laittaa eteen keulakoriste, jonka turbiini antaa virtaa valolle, joka valaisee ko. koristeen ensin siniseksi, ja kovemmassa vauhdissa punaiseksi ja on juuri ja juuri hienon ja kornin paremmalla puolella. Uus stonga pitäis laittaa, kun se meni naarmuuntumaan taannoin ikävästi ja ruoste hyökkäsi mokomaan välittömästi.

Perimmäisenä seisoo vielä Vaimon Kona Maastokekkulointiin, jonka taannoin pelastin kierrätyskeskuksesta ja panin tikkiin.

Kuvasta puuttuu vielä Nishikin hyvin palvellut hybridi, joka on kaverilla lainassa. Se on muuten poistolistalla. Mikäli jotakuta kiinnostaa, niin siitäpä oiva järkipyörä Halvalla.
Niin ja kellarissa odottaa vielä yksi kustom-maalattu mummonpyörä uusia renkaita.

Jos joku vielä tietäisi mistä saisi sellaisia tarroja, jossa lukisi:
"Kahdeksan autoa vähemmän" :D

Kommentit

  1. Kyllä noi pyörätkin kiinalaisissa tehtaissa tehdään...

    VastaaPoista
  2. Nyt en ihan pysynyt perässä.
    Että mitäettä?

    VastaaPoista
  3. Niin sitä vaan että vaikkei niiden käyttämisestä maailma tuhoudukaan niin turhasta tehtailusta kyllä. Etenkin jos sitä harrastetaan ympäristöasiat vähemmän vakavasti ottavissa maissa ja lopputuotteita sitten roudataan ympäri palloa.

    VastaaPoista
  4. Niin no tuossa pihassa köllii nyt Italialainen, Ranskalainen, Taiwanilainen, neljä Amerikkalaista ja Suomalainen pyörä, joista suurin osa on vieläpä kierrätettyjä.

    Parkkipaikalla valmistusmaakirjo ja materiaalien runsaus ylittää komeasti nämä mun putkenpätkistä kasatut menopelit.
    Lisäksi nämä vaativat kulkeakseen mutaman millilitran öljyä vuodessa ja vähän kauramoottorin ruokaa.
    Päästöt koostuu loppukäytössä lähinnä metaanista. Muoviosat voi laskea yhden käden sormilla. Muu maatuu.

    Siinä olen samaa mieltä, että kaiken maailman kahdenmarkan inserat olis parempi jättää tekemättä, mutta toisaalta nekin ovat parempi vaihtoehto, kuin tarpeeton (!) yksityisautoilu.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit