Myy

Semmoisesta vielä piti kirjoittamani, että miten ravintelin pitäjät ja tapahtumajärjestäjät ovat saaneet päähänsä, että ihmiset tulee kyllä baariin juomaan kaljaa bändeistä huolimatta.
Ei tunnu nimittäin pitävän paikkaansa. Meinaan että pirun usein on lähiaikoina tullu vedettyä kouralliselle ihmisiä, syystä että ketään ei ole kiinnostanut infota keikasta ihmisille.
Viimeksi Tuolla Jyväskylässä baarin edessä oli ständi, jossa luki: "Huomenna Siiri Nordin"
Kivat Siirille, paskat illan orkesterille. Tätä ennen, Torvessa ei ollut minkään näköistä ilmoitusta, että paikalla olisi ko. iltana joku bändikin. Paikallis lehdestä tosin osui silmääni ihan tsägällä sentti kertaa sentti ilmoitus keikasta. Taisin olla ainoa.
Eipä siinä. Yleensähän liksa on sama, mutta olishan se kivempi vetää ihmisille ja baarinkin luulis tuottavan enemmän katetta.
Siinähän oliskin bisneksen paikka. Toimisto, joka hoitais keikoista tiedottamisen erinäisille musiikkijuottoloille. Hoitais infot lehtiin, radioihin ja levittäis julisteet.

Asiasta toiseen: Ostin reissuiltani kaksi loistokasta levyä.
Eagles of Death Metal- Heart on:in sekä vaimolle kukkejen sijaan No Means No-Wrong:in
Vähänkö rock!
Lisäksi jyväskyläläisessä musiikkiliikkeessä tuli vastaan ukulele-dobro. Hitto kuinka hieno ja päräyttäväsoundinen vehje oli hän! Hintaa moisella oli tosin piirun verran alta neljä sataa €, joten jäi hyllyyn, kun ei se lottokaan poikinut.

Huda Huda

Kommentit

  1. En tiedä miten hyvin ravintoloitsijat olisivat tästä tutkalla mutta entä jos bändi sisällyttäisi keikkaliksaan tämmösen markkinointipaketin tms? Jonka toteuttamisesta yhtye maksaisi tälle firmalle?

    Artisti maksaa...

    VastaaPoista
  2. No kyllähän silloin yleensä homma toimii, kun on joku isompi nimi.
    Silloinhan jo ohjelmatoimisto yrittää pitää hommasta huolta. Monesti vaan pienemmät bändit on liikkeellä lippu tms. diilillä, jolloin lopullinen lika selviää vasta illan jälkeen.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit