Kirjallinen reklamaatio

Varoventtiilini ulvoo. Meikäläinenhän on luonteeltaan aika tasaista sorttia. Pinnaani saa kiristellä melkolailla, ennenkuin napsahtaa. Kaikki ei aina voi mennä mutkattomasti, monimutkaisessa maailmassa. Eivätkä kaikki ihmiset voi myöskään olla samanlaisia geneettisiä aarrearkkuja, kuten itse on.
Täten olen pidättäytynyt toistaiseksi Sampopankin lyttäämiseltä. Ainahan moiset siirtymät voivat tuoda tullessaan pieniä penikkatauteja, mutta kyllä nykylääketieteellä pitäisi perkele asiat mennä kolmen viikon korjailujen jälkeen parempaan, eikä pahempaan suuntaan!

Elektronini lakkasi pienten takeltelujen jälkeen toimimasta perjantaina. Samoin kävi rahaa nostettaessa. Seinä vaan ilmoittelee että "toiminto on keskeytetty" ja että kortin myöntäjään pitäis ottaa yhteyttä. Onneksi vaimolla on tili toisessa pankissa, jotta saatiin murkinaa viikonlopun yli. Nooh, tänään nettipankki toimi sen verran, että sinne oli ilmaantunut veloitettuja palvelumaksuja kaikilta kerroilta, kun olin yrittänyt nostaa tililtäni rahaa. Olisin vielä ymmärtänyt, jos olisivat hyvittänyt ko. summat minulle kivusta ja särystä, mutta eihän ny sentään niin päin.
No ja eiku linjoille roikkumaan, jossa asian selvittämiseen, saatikka ymmärtämiseen käytetty aika meni hukkaan. Lopulta ilmoitti täti puhelimessa, että
-"Sinun pitää nyt mennä lähimpään konttoriin ja tehdä siellä kirjallinen reklamaatio asiasta."
-"Että tämä tämmöinen suullinen reklamaatio asiasta ei sitten kelpaa, että koko selvitysrulianssi pitäis aloittaa alusta ja vieläpä löytää aikaa mennä jonottamaan teidän virheenne takia konttoriin?"
-"Juu sinun pitää nyt mennä lähimpään konttoriin ja tehdä siellä kirjallinen reklamaatio asiasta."

Noooh. Eiku kirja mukaan ja konttoriin, josta pitkähkön jonotuksen jälkeen selviää, ettei kortissa ole mitään vikaa, mutta joillakin harvoilla voi esiintyä pieniä ongelmia, joita paraikaa korjataan. (kortti ollu siis jo neljä päivää käyttökelvoton!)
Minä sitten sitä reklamointi lomaketta kyselemään, jolloin saan tiedon että ihan vapaamuotoisena pitääpi reklamoida ja lähettää konttoriin.
Niin että vähän juoksutuksen maku jäi hommasta suuhun.

Mikä tässä on vielä erittäin mielenkiintoista, on se että sammossa olevan firmani kortti on toiminut koko ajan moitteetta. Pientä ihmistä ja sitä rataa...

Ja sitten vielä tää nettipankki uudistus. Yksi syy omaan sammon asiakkuuteeni on ollut heidän uraauurtavan hyvä nettipankki, joka oli yks ensimmäisiä ja ihan paras kaikin puolin.
Niin että miksi se muutettiin tysin mahdottomaksi käyttää. En saisi hommasta enää sekavampaa, vaikka kaikkeni yrittäisin. Jännä hoitaa esim. kirjanpitoa, kun summissa ei näy maksajan nimeä tms. olennaista tietoa. Pelkän tilinumeron perusteella menee vähän hankaliksi nämä hommat.
Ääni

Kommentit

  1. Totta puhut, kohtalotoverini Jazma. Viimeksi tänään kirosin uudistunutta nettipankkia. En tiedä millainen yksityisasiakkaiden on, mutta tämä yrityspuolen nettipankki on niin haitaripuolelta kuin vain voi. Ei hyvää päivää että on kryptistä.

    Kauhulla odottelin viime viikolla paperisia tiliotteita (saako niitä enää netistä printattua??), onneksi puljumme kirjanpitäjä pystyy niistä päättelemään mikä laskutosite vastaa mitäkin suoritusta tiliotteella. Jos tiliotteet olisivat olleet yhtä koodikieltä kuin netin maksuluettelo, niin viuh vaan ja puljumme hallitukselle tiedoksi merkintänä, että rahat siirtyivät toiselle pankille.

    Vieläkin k**pii niin paljon, että yksi moka Sammon puolelta ja pankki lähtee vaihtoon.

    Sampo (siis entinen valtion varma Postipankki) ryssi maineensa suomalaisten silmissä. Tuli pankille kallis operaatio. Kuten jo Hamlet totesi: Tanskanmaassa on jotain mätää.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit