Lelû lé Luxxuss

Kaveri käväs tuossa kuun alussa Kanadassa reissaamassa ja minähän hokasinkin, että sielläpäin tuo kulutuselektroniikka on piirun verran halvempaa, kuin täällä nykyteknologian luvatussa maassa, joten tilasin häneltä ipod minin. Noh eräänä aamuna saapui tekstiviesti, jossa kyseltiin, että kelpaisko mulle sininen tahi pinkki podi, kun minimallin valmistus on ilmeisesti lopetettu nanomallin jaloista, eikä kaupanhyllyiltä hopeista enää löytynyt.
No pinkkihän on päivän väri joten sellaista kehiin kts.

Ai ai ku se on nätti ja kätevä. Minä en käsittääkseni oo ihan pahimmanlaatuinen laitefriikki,(nyt vaimo ja pari kaveria hörähtää pilkallisesti.) mutta tästä mie tykkään!
Ja niin tykkää rakas vaimonikin. Aika harvakseltaan minä saan tätä työmatkoille mukaani. Vaimo kun lähtee yleensä kouluun ennen mua ja jotenkin kummasti se aina tarttuu sen mukaan :D

yks paska puoli vehkeessä on, mutta sekin asia oli kyllä hyvin tiedossa, joten no biggie.
Laitteen mukana tulevat kuulokkeet ovat nimittäin ihan luokattoman paskat. Olenkin naureskellut kaupungilla itsekseni ihmisille jotka pitävät moisia nappeja korvissaan arvatenkin lähinnä niitten statusarvon takia, (kattokaa kun mä tälleen hienovaraisesti vihjaan teille et mulpa onkin tällanen trendikäs ipodi taskussa!!!) vaikka pointti onkin just musiikista nauttiminen. Niin, tai sitten minä olen ollu vain kateellinen??!!

Enivei. Mun ykköskuulokkeina toimivat Gradot, joilla miksailen ja tarkkailen tarvittaessa työnpuolesta, alkoivat tuntua jotenkin kömpelöiltä ja kolhoilta liikenteessä. Varsinkin kun playeri on tollanen taskuunhukattava, joten aloin kartoittamaan jotain kätsympiä luureja.
Lähtökohtani oli, että soundi ei sais heiketä hirveesti. Sitä kun on tottunu laatuun niin on paha tiputtaa rimaa. Toinen asia oli että jos alta kuudenkympin selviäisi, niin vähänx olis mahtavaa.
Loppujen lopuksi päädyin tutkimuksissani, jossa suurena apuna oli TÄMÄ sivusto, Sennheiserin PX100 malliin. Aivan törkeen hyvät soundit noin pieniksi luureiksi. Todella hyvä ergonomia, tuskin tuntee edes päässään noita, eikä paina vaiks käyttää silmälaseja. Menee pieneen tilaan, koskapa sangat taittuvat näppärästi ja ovat vieläpä jämäkkää laatua. Niin ja mikä vielä kruunaa löydön on hinta: 41€ verkkokaupassa.

Kommentit

Suositut tekstit