su su studio


L
evymiksaukset painaapi päälle, niin ei oo ollu kauheesti mitään uutta päiviteltävää.
Jotenkin mä aistin, että lukijoita ei kauheesti kiinnosta, jos mä hehkutan täällä miten fairchildin kompura rumpuryhmässä nivoo jo parin desibelin korvilla soundin mukavasti nippuun. Tai miten näppärä on wavesin (Olkoon kirottu tuo Israelilainen haista-sinä-pakana-vittu firma!) renaissance axx skittaryhmiin ja virveliin. (mut ikäväkyllä ne tekee tosi hyviä työkaluja.)
Eniveis. Aika hyvällä sykkeellä oon saanu biisejä pukattua. Olen pitänyt päiväni pituudet ihan herrain tasolla. Pisin päivä tähän mennessä on ollut neljä ja puoli tuntia. Pysyy kummasti näkemys tuoreena, kun painuu studiolle virkeenä puoliltapäivin ja tekee miksin loppuun, mihin eilen jäi. Sen jälkeen pitää kaffepaussin ja aloittaa seuraavaa biisiä, kunnes balanssi on mukiinmenevä.
Sitä on jo tähän ikään oppinut, että pitämällä työajan lyhyempänä, saa miksaushommissa sekä muissa tiukkaa keskittymistä ja näkemystä vaativissa hommissa paljon enemmän aikaan.
Tää päivä lähti mukavasti käyntiin kun sähköpostissa majaili viesti orkesterilta:
"JEEEEEE vitun hienoa työtä heheeh mä niin repeilin tolle robotti biisille ku saundas niin hyvältä..."




Eilen kelpas tulla studiolta, kun vaimo oli paistanut silakkapihvejä. Voi että minä rakastankin!

Kommentit

  1. Jotenkin väritöntä tuossa studiossa. (soundtrack?) :)

    VastaaPoista
  2. Juu träkkihän se.
    Kuva on itseasiassa ihan eri levyn sessioista.

    VastaaPoista
  3. Kylläpä kiinnostaa lukea kompuroista.
    Ja äänittelystä jne.
    Ihan rohkeasti vaan kerrot miten ne luisut oli aseteltu.

    VastaaPoista
  4. Sepä se, kun en juurikaan tuijottele hanikoiden asentoja, vaan vääntelen kuulokuvan perusteella.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit